Friday 8 January 2010

Umat dalam Bahaya.

Assalam kpd semua pelawat.moga blog ini sentiasa memberi manfaat.

Isu kalimah Allah sudah biasa di dengar di malaysia ini. tiap2 hari kuar kt TV,internet, akhbar. masyarakat malaysia bersungguh-sungguh mempertahankan kalimah ALLAH ini. mereka sebok buat demonstrasi, kononnye nk pertahankan kalimah suci itu, TAPI dalam masa yg sama x reti2 nk pertahankan HUKUM ALLAH. x reti2 nak mengamalkan HUKUM ALLAH.

nampaknya masyarakat malaysia sudah tertipu dgn dakyah penjajah suatu masa dahulu. Sebenarnya, isu ni xlah dahsyat sgt. klu kite tgk zaman nabi..org kafir guna nama ALLAH. dalam semua keadaan. NAMA mereka..SUMPAH mereka.dan macam2 lagi. Dan dalam Quran sendiri Allah memberitahu bhw apabila di tanya kpd org kafir siapa yg menciptakan langit dan bumi, diorang kata Allah.

“Dan jika kamu tanya mereka (orang kafir) siapakah yang mencipta langit dan bumi? Mereka akan berkata Allah…” (Az-Zumar:38).

So, klu org kristian nak guna x de masalah,TAPI kene ada garis panduan yg ditetapkan. dan sebenarnya penggunaan kalimah ALLAH oleh kristian ini membawa suatu gambaran bhw org kristian ini memperakui bhw Allah adalah tuhan sekalian alam. mereka dah percaya dgn tauhid rububiyah.tp tidak tauhid uluhiyah.

tp yg peliknya masyarakat malaysia ni sungguh2 sgt. sedangkan isu pengharaman menara masjid di switzerland yg akan memberi kesan lebih buruk kita kt sini senyap je.

Geert Wilders, ahli politik anti-Islam di Belanda menyambut tindakan itu, dan dilapor berkata, "Apa yang boleh dilakukan di Switzerland, boleh dilakukan di sini."

Dunia Islam sebelum ini dikejutkan oleh Wilders yang terlibat dalam pembikinan filem anti-Islam berjudul Fitna, yang memfitnah Islam dengan pelbagai tohmahan tidak berasas. Wilders tidak berhenti dengan filem Fitna dan sedang meneruskan agenda anti-Islamnya.

Sebelum undi mengharamkan menara masjid dilaksanakan, kumpulan anti-Islam di Inggeris berkumpul melakukan protes menentang apa yang dilihat "proses Islamisasi" Eropah.

kata sorang sahabat ana..skrg menara masjid yg haram, pasni masjid pulak yg haram. tersentak mendengar kata2 tu. so kita berhati hati dgn gerakan KRISTIANISASI ini.xlupa jugak dgn gerakan ORIENTALISME.

okay..rasenya sampai ni je. akhir kata, nk berdemonstrasi TAK SALAH bg mempertahankan kalimah Allah ini. TAPI yg penting HUKUM2 Allah pon kene pertahankan. sape minum arak. sebat.sape berzina..rejam..sebat. bg umat islam yg buat keje dosa ni.

sekian..Salam alaikum.

No comments: