Saturday, 13 February 2010

masih ingatkah kalian? :D

Assalamualaikum.
post ini bersempena ade orang kat cbox tu tulis :-

" T-T: rindunya suasana thabat,islah dn intisor.. "

tiba-tiba, ana pon macam rindu. jadinya terhasillah ini . .


Thabat.
Ustaz Hafiz.

ingat tak? mase kita semua yang macam konon-konon bergaduh. haha. pastu macam konon-konon panggil ustaz macam mengadu. memang macam serious habis muka ustaz. sebab banat yang cakap. T_T. pastu bila ustaz masuk je. konon-konon nak jerit 'SUPPRISED!" sama-sama, tapi x jadi. sebab. . . . haa. tu lah kan. pastu ustaz senyum :)

" kamu ni, ade-ade je. saya ingat kamu semua betul-betul gaduh. . . . "

ana ingat tu je yg ustaz cakap!!
pastu. amek gambar bersama.
oh!
yang sebenarnya time tu ade macam latihan kebakaran. bukan latihan, tapi something pasal kebakaran laa yang buat kat dewan Al-qadisiyah tu.
tapi semua x pergi sebab ni lah.
jamuan~
time nak amek gambar tu. macam-macam je.

walaupun ustaz macam garang. garang la jugak. tapi baik kan.
bila time nak muraja'ah tu. memang x bleh main-main.

" kamu nak hafal, pakailah qur'an yang besar sikit. biar senang kamu nak baca/hafal "

ana ingat masa ustaz bagi tahu semua orang yang ade sorang tu baca salah.
dia baca
" rukka'is judud"
yang betulnya
" rukka'is sujud "
pastu ustaz gelak. sebab? ntah. sebab ustaz gelak, tu yang ana ingat.

ade jugak scene di mana ustaz macam marah sampai pen terpatah. kan banat?
scary.
pengajaran: memang x leh pandang ringan pon terhadap ilmu al-qur'an. kene tegas!

ana ingat mase ustaz sangat happy, sebab kelas ceria macam tadika.
bila ustaz senyum, semua senang.

...................................
thabat,
ingat x lagi tragedi pumping dan ketuk ketampi?
masih ingatkah lagi kalian ustaz zaidi?
semua urat,sendi, otot dah sakit.
and sangat seram .
pastu banat, sama2 minta maaf.

macam-macam jadi,
tapi,
ana dah x ingat sangat.
-_-

ohh~


Islah.
Ustaz Kamarullail.

islah.islah.islah.
apa yang ana ingat masa islah?

ana x dapat nak pegi JAMUAN!!
terkilan sangat.
tapi x pe. ade hikmah la tu.
dapat jugak mug besar tu.
dapat jugak rase mushroom sup tu.
dapat jugak rase spaghetti.
kek?
dah cairkan?

ana x dapat nak recall balik lah ape yang jadi masa islah!!

ustaz x suka amek gambar.
tu gambar tu amek secara sirrun,
tapi x sangat sebab ustaz dah tau and ustaz cakap

" ade-ade je kamu nih . . "

bila ustaz ketawa, semua senang.

cerita ustaz ikut isteri ustaz , pegi jepun, pastu pegi uk.
kat UK, keje petik strawberry. dapat jugak duit.
pastu pegi mana lagi?
ana x ingat.
pastu semua orang jakun dengan kereta ustaz yg dari jepun hantar ke MY.

hmm..
ustaz jadi guru kelas intisor 2 bulan je kan? x silap la. rasenye la.


Intisor.
Ustaz Hafis.

first impression. semua orang macam
" wa, guru baru "

mula-mula. ingatkan ustaz macam garang.
memang garang k?
ade k guru x garang?

pastu semua macam
" ustaz x pernah senyum kan?"
mase first time masuk kelas,
mase ustaz nak ta'aruf tu.
ustaz x ta'aruf pon pasal ustaz.

intisor. ustaz guru tahfiz.
tapi,
ana?
dah x dapat nak meneruskan perjuangan lagi.
maybe kemampuan ana hanya untuk mengekalkal hafalan 4 juz' sahaja.
so, ustaz hanya jaga/ajar orang tahfiz je.
jadinya?
ana x kenal sangat ustaz.

tapi, pernah je cakap/tanye kat ustaz

" ustaz belajar kat mesir k? "
" mane ade, kat sini-sini je. malaysia "
" ustaz berape tahun?"
" kamu tekelah. "
" 24.26.28.19 ? "
" saya 5 je "
" haha. oo. ok "
" ustaz orang melaka eh?"
" eh, kenapa kamu teke ustaz orang melaka?"
" oh, betul la tu . orang melaka "
" mana ada . ustaz x cakap pon . . . . "

n so on.

lokasi perbualan : bilik SPBT [kene bold-kan!]

ahaha, ustaz pon nak bergurau jugak.
tapi, macam lawak.
:D

tapi last2 ustaz ade laa jugak kan ustaz senyum, gelak, cakap-cakap, berbual bersama.

...........................

Thabat, Islah, Intisor.
semua guru kelas kita semua dah pindah.

ustaz Hafiz :
dia ada kat Melaka.
ustaz ade e-mail.
tapi dah lama x nampak ustaz on.
sebab ustaz kerja.

ustaz Kamarullail a.k.a bulanmalam :
kenapa ana x tau?? siapa tahu ustaz pegi mana? [ ataupun ana macam lupa . .]

ustaz Hafis:
ustaz pegi jepun jadi imam. [ hasil perbualan dengan ustaz OmarD ]
3 bulan sahaja. [ hasil perbualan dengan adik ]

tapi still, pindah jugak kan~

tiba2 teringat ustaz sebab baca majalah Solusi isu 16 sebab ade pasal IMAM GLOBAL. and imam tu imam kat jepun.
haha.

kenangan banin bersama ustaz mesti lain dengan kenangan banat bersama ustaz kan.
mesti la.

jadinya.
semua dah tiada.
sekarang ni,
semua dah form 4.
semua dah berjaya.
semua dah form 4.
semua dah x sama kelas dah.
lain-lain guru kelas, sebab semua dah x sama kelas.

hmm.

ok.
itu sahaja.

terima kasih kepada

" T-T: rindunya suasana thabat,islah dn intisor.. "

tanpa anda, saya rasa tiadanya post ini.

syukran.

semoga semua guru kelas kita ni semua berjaya di mana sahaja mereka berada dan juga di bawah perlindungan Allah serta dipermudahkan segala urusan mereka . .

salamualaikum~

Sunday, 31 January 2010

geraka Freemasonry-musuh dalam menghancurkan islam

Pada setiap negara, nama perkumpulan Free-masonry itu berbeda-beda. Ada yang bersifat lokal ada pula yang merupakan cabang dari luar negeri, ada pula yang menghimpun semua aliran pemuda dan organisasi kepemudaan dari segala macam gerakan: Katholik, Budha, Islam, Protestan, sekuler, sosialis, kebangsaan dan sebagainya. Tetapi pimpinannya harus seorang anggota Freemasonry, ada juga seorang yang bodoh dalam agama lalu diasuh Freemason. Karena dianggap mengun-tungkan bagi penguasa, maka aliran-aliran Free-masonry didukung oleh penguasa, dan kebanyakan dari penguasa itu sendiri buta tuli tentang gerakan Freemasonry, dan hanya melihatnya sebagai gerakan amal kebajikan umum. Jika kita kaji, hampir semua gerakan masa atau organisasi masa yang berupa organisasi politik ataupun organisasi amal, telah dimasuki jarum-jarum Freemasonry.

Hampir semua organisasi kebangsaan di dunia ini, mendasarkan ide gerakannya pada prinsip-prinsip Freemasonry. Dan salah satu ciri khasnya, hampir semua organisasi kebangsaan bersikap anti pati, atau sekurang-kurangnya melirik dengan cibiran bibir terhadap Islam.

Freemasonry di negara-negara Asia dapat disebutkan antara lain: Thailand dan Malaysia

THAILAND
Aliran Freemasonry dimasukkan oleh orang-orang Inggris dan Perancis yang ingin menguasai Siam sehingga menimbulkan krisis Siam. Krisis Siam mulai 1893-1896 M.

Freemasonry yang dimasukkan oleh orang Siam, berupa gagasan-gagasan sekularisasi yang diteri-manya manakala orang-orang Siam itu belajar di luar negeri seperti di Inggris. Diantara orang Freemasonry yang terkenal di Siam adalah Pridi Banamyong dan Phya Bahol Sena atau Bahol Balabayuha pada 1955 M.

Di Thailand Selatan banyak umat Islam dan dianggap sebagai api dalam sekam, karena itu pemerintah Thailand berusaha menggunakan taktik Freemasonry menghancurkannya sedikit demi sedikit.

Daerah yang sekarang disebut Thailand selatan pada masa dahulu berupa kesultanan-kesultanan yang merdeka dan berdaulat, diantara kesultanan yang terbesar adalah ‘Patani’.

Pada abad ke empat belas masuklah Islam ke kawasan itu, raja Patani pertama yang memeluk Islam ialah Ismailsyah.

Pada 1603 kerajaan Ayuthia di Siam menyerang kerajaan Patani namun serangan itu dapat digagal-kan.

Pada 1783 Siam pada masa raja Rama I Phra Culalok menyerang Patani dibantu oleh oknum-oknum orang Patani sendiri, sultan Mahmud pun gugurlah, meriam Sri Patani dan harta kerajaan dirampas Siam dan dibawa ke Bangkok. Maka Tengku Lamidin diangkat sebagai wakil raja atas perintah Siam tetapi kemudian ia pun berontak lalu dibunuh dan digantikan Dato Bangkalan tetapi ia pun memberotak pula.

Pada masa raja Phra Chulalongkorn tahun 1878.M Siam mulai mensiamisasi Patani sehingga Tengku Din berontak dan kerajaan Patani pun dipecahlah dan unit kerajaan itu disebut Bariwen. Sebelum peristiwa itu terjadi sesungguhnya pada 1873 M Tengku Abdulqadir Qamaruzzaman telah menolak akan penghapusan kerajaan Patani itu. Kerajaan Patani dipecah dalam daerah-daerah kecil Patani, Marathiwat, Saiburi, Setul dan Jala.

Pada 1909 M Inggris pun mengakui bahwa daerah-daerah itu termasuk kawasan Kerajaan Siam. Dan pada tahun 1939 M, Nama Siam diganti dengan Muang Thai.

Usaha-usaha Siamisasi yang sejalan dengan Freemasonry itu:
Bahasa Siam menjadi bahasa kebangsaan di kawasan Selatan, di sekolah-sekolah merupakan bahasa resmi, tulisan Arab Melayu digantikan tulisan Siam yang berasal dari Palawa.

Pada 1923 M, beberapa Madrasah Islam yang dianggap ekstrim ditutup, dalam sekolah-sekolah Islam harus diajarkan pendidikan kebangsaan dan pendidikan etika bangsa yang diambil dari inti sari ajaran Budha.

Pada saat-saat tertentu anak-anak sekolah pun harus menyanyikan lagu-lagu bernafaskan Budha dan kepada guru harus menyembah dengan sembah Budha. Kementrian pendidikan memutar balik sejarah : dikatakannya bahwa orang Islam itulah yang jahat ingin menentang pemerintahan shah di Siam dan menjatuhkan raja.

Orang-orang Islam tidak diperbolehkan mempu-nyai partai politik yang berasas Islam bahkan segala organisasi pun harus berasaskan: ‘Kebang-saan’. Pemerintah pun membentuk semacam pangkat mufti yang dinamakan Culamantri,

biasanya yang diangkat itu seorang alim yang dapat menjilat dan dapat memutar balik ayat sehingga ia memfatwakan haram melawan kekuasaan Budha.

Pada saat-saat tertentu dipamerkan pula segala persenjataan berat, alat-alat militer. Lalu mereka mengundang ulama Islam untuk melihat-lihat, dengan harapan akan tumbuh rasa takut untuk berontak. Akan tetapi orang-orang yang teguh dalam keislamannya itu tetap berjuang fi sabilillah, menegakkan sebuah negeri yang berdaulat berasas Islam ‘Republik Islam Patani’.

MALAYSIA, Freemasonry dan segala unsur pahamnya itu dimasukkan oleh penjajah Inggris sehingga orang-orang cerdik pandai Malaysia itupun berpaham sekuler dan berpihak pada Inggris ataupun ingin bebas tetapi tidak mau berasaskan Islam walaupun mereka sendiri mengaku ber-agama Islam.

Organisasi-organisasi Freemasonry tersebar di Malaysia itu dengan pelbagai bentuk ada berdasar-kan kebangsaan ataupun organisasi sosial atau pun cabang dari Freemasonry Inggris.

Segala upacara yang sekuler dikerjakan dan Islam hanya terbatas pada adat, karena jarum Freemasonry telah masuk dalam tubuh gerakan kemerdekaan, maka partai-partai pun tidak mau berdasarkan Islam dan tetap sekuler walaupun adat agama adakalanya dibawa juga seperti salam dan bismillah seperti tercantum dalam konstitusinya itu.

di BIRMAkaum Freemasonry dibawa oleh Inggris di antara tokoh-tokohnya yang terkenal : Thakin. Islam di Birma hampir mengalami seperti di Thailand bahkan ada usaha mengusir mereka ataupun menjadikannya mereka sekuler, Islam banyak terdapat di Arakan dan Semelang pada tanah yang berbatasan dengan Patani.

Di FILIPINA umat Islam dikikis habis tetapi tetap bertahan tak mengenal menyerah, paham-paham Freemasonry dimasukkan oleh U.S.A. Sehingga terdapat gerakannya yang berterang-terang. Sebagian besar umat Islam Filipina, terdapat di daerah selatan dan Sulu. Siasat pemerintah Filipina untuk menghancurkan Islam ditempuh dengan berbagai cara, antara lain:
1. Kekerasan sehingga timbul Gerakan Pembebasan Moro untuk melepaskan diri.
2. Melalui pendidikan dengan mensekulerkan anak-anak Islam dan memutar balik fakta sejarah, diharapkannya anak-anak Islam itupun jauh dari Islam.
3. Membendung ajaran dari luar sehingga daerah Islam terisolisasi dan terbelakang.
4. Membuat Islam tandingan yang mengiakan perintah Nasrani.

SINGAPURA
Kaum Freemasonry leluasa bergerak dan didu-kung oleh pemerintah yang sekuler itu. Bahkan markas Freemasonry terbesar terdapat di Singapura. Segala jenis gerakan Freemasonry pun ada. Organisasi-organisasi ini ada sebagian langsung berhubungan dengan negara Israel.

Orang-orang Freemasonry Asia Tenggara biasa mengadakan semacam musyawarah lengkap dengan bantuan pemerintah Singapura sendiri, datanglah utusan-utusan dari Kampuchea, Indo-nesia, Laos, Malaysia, Singapura sendiri, Birma dan beberapa peninjau dari Australia, Inggris dan Israel.

INDONESIA
Indonesia adalah negara Asia Tenggara yang masuk daftar terbesar, dan bekas jajahan Belanda. Maka dalam sejarah Belanda sendiri, Negeri Belanda adalah tempat pertemuan Freemasonry se-Eropa. Di negeri Belanda dan Belgia kaum Free-masonry diperbolehkan, dan banyak anggota gerakan itu dari para pejabat pemerintah kerajaan Belanda.

Menurut analisis kaum orientalis, bahwa bangsa-bangsa Asia Tenggara itu mudah untuk dimasuki jarum-jarum Freemasonry, karena ada tabiat umum yang disebut Tiga Tabiat Tercela, yaitu.: Malas, Pendek Pikiran dan Suka Latah.

Dengan memanfaatkan ketiga sifat itulah, kaum Freemasonry bergerak di Asia Tenggara, mendapatkan tempat yang subur di Indonesia, sekali-pun penduduknya mayoritas beragama Islam. Akan tetapi sebagian besar dari mereka, tidak menganut ajaran Islam yang sesungguhnya. Mereka ini, di Jawa disebut kaum abangan; dan di daerah lainnya, walaupun mereka itu mengaku beragama Islam tetapi tidak berjiwa Islam, adat istiadatnya yang merupakan campuran adat setempat, animis, Hindu, Budha dan Nasrani.

Menurut Sejarah Perkembangan Islam di Indonesia, kerajaan-kerajaan seperti Demak di Jawa, kerajaan Bone di Sulawesi, kerajaan Pagarruyung di Sumatra walaupun disebut kerajaan Islam tetapi dalam tata cara dan adat istiadat mereka masih memuja benda-benda azimat hukum rajam, potong tangan dan sebagainya, belum pernah diberlaku-kan di kerajaan-kerajaan yang ada di Indonesia itu. Bahkan jika kita perhatikan keadaan Yogyakarta dan Surakarta yang di anggap bekas Islam itu yang tampak hanya upacara ‘syirik’.

Gerakan kembali kepada Qur’an dan Sunnah di Indonesia, mendapat tantangan berat dari penguasa dan juga dari kalangan mereka yang disebut muslim.

Freemasonry dengan segala pengaruhnya itu telah masuk ke Indonesia sejak masa penjajahan. Gerakan-gerakan kesukuan seperti Budhi Utomo, Paguyuban Pasundan dan sebagainya. Dalam tingkah gerak dan upacara para pimpinannya, sejalan dengan paham Freemasonry dalam mem-benci Islam. Ki Hajar Dewantara yang dianggap tokoh Nasional itu telah memasukkan paham Freemasonry pada anak didiknya. Taman Siswa adalah sebuah lembaga pendidikan sekuler yang anti pati terhadap Islam, ia menolak pendidikan agama dan ia membuat pendidikan moral sendiri yang disebut Budi Pekerti. Dalam kepercayaannya seolah-olah menolak adanya Tuhan Maha Pengatur, segala sesuatu itu ia sebutkan sebagai Kodrat alam.

Taman Siswa berusaha menjauhkan anak-anak Islam dari agamanya sendiri, jadilah ia anak sekuler anak yang acuh terhadap agama atau menjadilah ia anak yang menganggap bahwa semua agama itu sama dan semua agama itu baik.

Partai-partai kebangsaan di Indonesia berpola dari partai kebangsaan Perancis ciptaan: Free-masonry. Ir. Soekarno dalam semangat juangnya itu ingin meniru jejak Kamal Ataturk, anggota Freemasonry dari Turki. Dalam tulisan-tulisannya banyak di muat puji-pujian pada pimpinan Turki yang ber-usaha menghancurkan umat Islam itu.

Sejak awal penjajahan Belanda, mereka telah berusaha sekuat tenaga untuk melumpuhkan Islam itu dengan jalan-jalan politik Freemasonry. Seperti misalnya, memberikan para alim ulama surat pengangkatan, dan menetapkan buku-buku pedo-man yang boleh jadi rujukan, dan buku apa yang terlarang supaya mereka mendidik murid-murid-nya terbatas pada rukun Iman, atau rukun Islam saja ditambah hikayat-hikayat yang penuh takhayul.

Selain itu, pemerintah Belanda mengambil beberapa orang keturunan Yahudi Belanda untuk mengendalikan umat Islam di Indonesia, maka diputuslah: Gobe, Snock van Horgronje, Van der Plass dan sebagainya. Organisasi teratur yang pertama yang berbadan hukum ialah Sarikat Dagang Islam pada tahun 1903 dan kelak berganti nama menjadi Sarikat Islam yang bergerak dalam bidang politik.

Pada tahun 1914 datanglah ke Semarang orang-orang sosialis dan aktifis Freemasonry Belanda, mereka sengaja didatangkan untuk memporak porandakan Sarikat Islam. Mereka adalah: H.F.J.M Sneevliet, J.A. Brandsteder, H.W. Deker dan P. Bergsma. Mereka mendirikan Indische Sociaal Democratiesche Vereniging.

Pada tahun 1917 M gerakan Freemasonry membangun jaringan-jaringan pada Sarikat Islam. Selanjutnya, pada tahun 1918 M Sarikat Islam pun dapat di pecah belah dalam dua aliran, yakni Sarikat Islam sebagai asas, lalu Sarikat Islam yang telah dimasuki Freemasonry itu dengan unsur-unsur Marxisme-nya, dinamakanlah Sarikat Islam Kiri atau Revolusioner Sosial dan di pimpin oleh Muso, Alimin, Tan Malaka dan sebagainya.

Pada tahun 1920 I.S.D.V dengan politik Free-masonrynya itu sengaja memecah diri, ada aliran kanan yang dinamakan Indische Sociaal Demokrasi dan ada aliran kiri yang menyatukan diri dengan Sarikat Islam Kiri menjadilah ‘Sarikat Merah’, Sarikat Merah pun pada awal 1919 M mengirimkan utusannya ke Moskwa, dalam membentuk Komin-tern (Komunis Internasional) yang berpusat di Kremlin Moskwa itu.

Pada 23 Mei 1920 M terbentuklah Partai Komu-nis Indonesia dibawah pimpinan Semaun, Darsono, anggotanya : Baars.

Pada 12 Nopember 1926 timbullah Partai Nasional Indonesia dan Gerindo, Partai Nasional Indonesia itu berasaskan Marhaenisme, paham marhaen yang di ambil dari nama seorang petani Bandung: Marhaen, yang kemudian menjadi akronim dari Marxisme, Haegel dan Nasionalisme.

Di Indonesia pada masa itu banyak timbul gerakan-gerakan Partai Nasional, dan sering menumbulkan perdebatan dengan tokoh-tokoh Islam, karena sikap golongan kebangsaan yang menghina Islam. Ir. Soekarno pada satu segi menerima Islam yang dibawakan oleh almarhum Ustadz Hassan bin Ahmad, tetapi dalam segi lain Soekarno menolaknya, ia tidak mau menjadikannya sebagai asas.

Pada tulisan-tulisan Soekarno pada 1927 M telah dirintislah penyatuan paham Nasionalisme, Islam dan Marxisme. Lihat dalam: Di bawah Bendera Revolusi jilid pertama.

Pada hakekatnya kaum Nasionalisme itu menolak Islam walaupun sebagian anggotanya itu mengaku beragama Islam.

Mereka hanya meng-anggap Islam hanya salah satu adat dan keper-cayaan bangsa Arab, bahkan pernah salah seorang diantara mereka mengatakan: ‘Digul lebih baik dari pada Mekah!’. Jika kita teliti gerak-gerik kaum kebangsaan, ucapan-ucapannya, tulisan-tulisannya dapat ditarik kesimpulan, bahwa mereka sebenarnya adalah pelaksana dari program Freemasonry di Indonesia.?

Untuk informas lebih lanjut silahkan baca e-book berikut:

Judul:
DOKTRIN ZIONISME
DAN IDIOLOGI PANCASILA
Menguak Tabir Pemikiran Politik Founding Father RI
Editor:
Drs. Muhammad Thalib
Irfan S. Awwas
di link berikut http://mcb.swaramuslim.net/index.php?section=2&page=-1

mcm mane Allah nk bg lebih kalau yg sikit pon kite x reti nk bersyukur?
kalau yg sikit pon x reti nk bersyukur..kalau byk??lagi laaa...
bersyukur lah sentiase..moga Allah melipat gandakan...
say..Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah...

mcm mane Allah nk bg keputusan yg baik kalau usaha kite seciput je?
kalau x buat ape2 lansung??lagi laaa...
berusaha lah sentiase...berusaha sehabis mungkin..berusaha semampu yg boleh..moga Allah memberikan yg terbaik...
usaha,usaha,usaha+doa,doa,doa+tawakkal,tawakkal,tawakkal=najjah,insyaAllah!

Friday, 8 January 2010

Umat dalam Bahaya.

Assalam kpd semua pelawat.moga blog ini sentiasa memberi manfaat.

Isu kalimah Allah sudah biasa di dengar di malaysia ini. tiap2 hari kuar kt TV,internet, akhbar. masyarakat malaysia bersungguh-sungguh mempertahankan kalimah ALLAH ini. mereka sebok buat demonstrasi, kononnye nk pertahankan kalimah suci itu, TAPI dalam masa yg sama x reti2 nk pertahankan HUKUM ALLAH. x reti2 nak mengamalkan HUKUM ALLAH.

nampaknya masyarakat malaysia sudah tertipu dgn dakyah penjajah suatu masa dahulu. Sebenarnya, isu ni xlah dahsyat sgt. klu kite tgk zaman nabi..org kafir guna nama ALLAH. dalam semua keadaan. NAMA mereka..SUMPAH mereka.dan macam2 lagi. Dan dalam Quran sendiri Allah memberitahu bhw apabila di tanya kpd org kafir siapa yg menciptakan langit dan bumi, diorang kata Allah.

“Dan jika kamu tanya mereka (orang kafir) siapakah yang mencipta langit dan bumi? Mereka akan berkata Allah…” (Az-Zumar:38).

So, klu org kristian nak guna x de masalah,TAPI kene ada garis panduan yg ditetapkan. dan sebenarnya penggunaan kalimah ALLAH oleh kristian ini membawa suatu gambaran bhw org kristian ini memperakui bhw Allah adalah tuhan sekalian alam. mereka dah percaya dgn tauhid rububiyah.tp tidak tauhid uluhiyah.

tp yg peliknya masyarakat malaysia ni sungguh2 sgt. sedangkan isu pengharaman menara masjid di switzerland yg akan memberi kesan lebih buruk kita kt sini senyap je.

Geert Wilders, ahli politik anti-Islam di Belanda menyambut tindakan itu, dan dilapor berkata, "Apa yang boleh dilakukan di Switzerland, boleh dilakukan di sini."

Dunia Islam sebelum ini dikejutkan oleh Wilders yang terlibat dalam pembikinan filem anti-Islam berjudul Fitna, yang memfitnah Islam dengan pelbagai tohmahan tidak berasas. Wilders tidak berhenti dengan filem Fitna dan sedang meneruskan agenda anti-Islamnya.

Sebelum undi mengharamkan menara masjid dilaksanakan, kumpulan anti-Islam di Inggeris berkumpul melakukan protes menentang apa yang dilihat "proses Islamisasi" Eropah.

kata sorang sahabat ana..skrg menara masjid yg haram, pasni masjid pulak yg haram. tersentak mendengar kata2 tu. so kita berhati hati dgn gerakan KRISTIANISASI ini.xlupa jugak dgn gerakan ORIENTALISME.

okay..rasenya sampai ni je. akhir kata, nk berdemonstrasi TAK SALAH bg mempertahankan kalimah Allah ini. TAPI yg penting HUKUM2 Allah pon kene pertahankan. sape minum arak. sebat.sape berzina..rejam..sebat. bg umat islam yg buat keje dosa ni.

sekian..Salam alaikum.

Thursday, 31 December 2009

Kisah Maryam dan Al-Quran

Bismillah..

Assalam. utk mengisi blog ini dgn post. ana bg satu kisah. tp x tau ni cite betul ke x. dan post ni agak pnjg.penat nk taip.so baca je la pnjg2. sbb x ley nk wt bersiri.

Ada seorang pemuda di pdg pasir. Dia tgh jln2 kt situ. Namanya..Mubarak. die terjumpa seorg wanita tua.wanita ni kira dah tersesat la. bila mubarak tanya wanita itu, wanita tua tu dia jwb guna Alquran.

So, mubarak pon tanya arr."Ibu sudah makan atau belum?"
Maka wanita itu menjawab." sempurnakanlah ibadah puasa itu sampai malam."
Mubarak: "sekarang bukan bulan Ramadhan?"
Wanita tua: "sesiapa sahaja yg berbuat baik maka sesungguhnya Allah maha mensyukuri, maha mengetahui."(02:158)

pastu mubarak pon tau yg wanita tu mmg kuat berpuasa.Kemudian..
Mubarak: "berapa lama agaknya ibu tersesat jalan?"
Wanita tua: "sudah cukup 3 malam"(

Mubarak tanye lg: "bagamana ibu solat?"
Wanita: "jika kamu tidak peroleh air, hendaklah kamu bertayamum dgn tanah yg baik"(04:43)

Mubarak tanya lg: "siapa nama ibu?"
Wanita: "Wahai Mariam! Taatlah olehmu bagi Tuhanmu dan sujudlah olehmu dan rukuklah olehmu bersama orang-orang yang rukuk."(03:43)

so nama wanita tua tu Maryam. mubarak tye lg.

Mubarak: "berapakah umur ibu?"
Maryam: Sesungguhnya pada diri Rasulullah itu sebaik-baik teladan bagi kamu (untuk diikuti)".(33:21)

then, mubarak tahu yg maryam tua tu umur dia 63 tahun.

Mubarak: tidakkah ibu berasa sedih/takut berjalan seorg diri kat pdg pasir ni?"
Maryam: jgn engkau bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita"(09:40)

Mubarak: "sudikah ibu naik ke atas unta saya?"
Maryam: "sesungguhnya Allah tidak akan mensia-siakan pahala org yg berbuat baik"

kisah selanjutnya..xyah cite ar. cuma nk cte bhawa Al-Quran itu bukan utk dihafal.tp di amalkan jugak. so klu kita bercakap kuar Ayat Quran. x de la lagi perkataan2 yg x sepatutnya.

tu sahaja kot. Assalam.

Saturday, 26 December 2009

cadangan.


salam.banin.duet banin kelas intisor banyak agi kan?
so.cadangan je.jum main paintball.jum jum.hee.
rapatkan ukhuwwah yang dulu maybe cam xrapat sgt kan.hee.
jumjum.gune duet kelas lah.hee.cadangan satu ag.maybe kita buleh
tetapkan setahun kene byr bpe sorang banin.mcm duet kelas lah.wlupun
kelas nih dh tade.kumpul mcm batch la.nanti kalu nk bwt program ke,
mcm reunion ke,main paintball ke,main futsal ke(bukan free ke pi?;p)
apeape la.mane tw kan.nanti dh besar.dah kawin*xpasalpasal.
nak buat reunion ke.sng ckit.tak kelamkabut sgt nk crik duet ke hape.
hee.cadangan je.hee.
wassalam
saif ckp dia xsbr dh nk main paintball;p

Sunday, 6 December 2009

Uwais Al-Qarni-Kisah Seorang Tabi'in

Assalamualaikum..!

post ni just utk mengupdate blog yg dh berhabuk ni. dan ana pon kopi paste je. tp insya allah ada pengajaran yg ley ambil dr kisah ini. Secara ringkas, Uwais Al-Qarni hidup di zaman Rasulullah tetapi x penah jumpa ngan baginda. Beliau hanya sempat berjumpa dgn Khalifah Umar Al-Khattab. Dan x silap ana Nabi s.a.w penah bersabda bhw bila Si Penghuni Langit ini berdoa, maka doa die akan dimaqbulkan Allah.
So,baca lah kisah die.

KISAH UWAIS AL QORNI (PEMUDA YANG BERBAKTI KEPADA IBUNYA)

Pada zaman Nabi Muhammad saw, ada seorang pemuda bernama Uwais Al-Qarni. Ia tinggal dinegeri Yaman. Uwais adalah seorang yang terkenal fakir, hidupnya sangat miskin. Uwais Al-Qarni adalah seorang anak yatim. Bapaknya sudah lama meninggal dunia. Ia hidup bersama ibunya yang telah tua lagi lumpuh. Bahkan, mata ibunya telah buta. Kecuali ibunya, Uwais tidak lagi mempunyai sanak family sama sekali.

Dalam kehidupannya sehari-hari, Uwais Al-Qarni bekerja mencari nafkah dengan menggembalakan domba-domba orang pada waktu siang hari. Upah yang diterimanya cukup buat nafkahnya dengan ibunya. Bila ada kelebihan, terkadang ia pergunakan untuk membantu tetangganya yang hidup miskin dan serba kekurangan seperti dia dan ibunya. Demikianlah pekerjaan Uwais Al-Qarni setiap hari.

Uwais Al-Qarni terkenal sebagai seorang anak yang taat kepada ibunya dan juga taat beribadah. Uwais Al-Qarni seringkali melakukan puasa. Bila malam tiba, dia selalu berdoa, memohon petunjuk kepada Allah. Alangkah sedihnya hati Uwais Al-Qarni setiap melihat tetangganya yang baru datang dari Madinah. Mereka telah bertemu dengan Nabi Muhammad, sedang ia sendiri belum pernah berjumpa dengan Rasulullah. Berita tentang Perang Uhud yang menyebabkan Nabi Muhammad mendapat cedera dan giginya patah karena dilempari batu oleh musuh-musuhnya, telah juga didengar oleh Uwais Al-Qarni. Segera Uwais Al-Qarni mengetok giginya dengan batu hingga patah. Hal ini dilakukannya sebagai ungkapan rasa cintanya kepada Nabi Muhammmad saw, sekalipun ia belum pernah bertemu dengan beliau.Hari demi hari berlalu, dan kerinduan Uwais Al-Qarni untuk menemui Nabi saw semakin dalam. Hatinya selalu bertanya-tanya, kapankah ia dapat bertemu Nabi Muhammad saw dan memandang wajah beliau dari dekat? Ia rindu mendengar suara Nabi saw, kerinduan karena iman.

Tapi bukankah ia mempunyai seorang ibu yang telah tua renta dan buta, lagi pula lumpuh? Bagaimana mungkin ia tega meninggalkannya dalam keadaan yang demikian? Hatinya selalu gelisah. Siang dan malam pikirannya diliputi perasaan rindu memandang wajah nabi Muhammad saw.

Akhirnya, kerinduan kepada Nabi saw yang selama ini dipendamnya tak dapat ditahannya lagi. Pada suatu hari ia datang mendekati ibunya, mengeluarkan isi hatinyadan mohon izin kepada ibunya agar ia diperkenankan pergi menemui Rasulullah di Madinah. Ibu Uwais Al-Qarni walaupun telah uzur, merasa terharu dengan ketika mendengar permohonan anaknya. Ia memaklumi perasaan Uwais Al-Qarni seraya berkata, “pergilah wahai Uwais, anakku! Temuilah Nabi di rumahnya. Dan bila telah berjumpa dengan Nab, segeralah engkau kembali pulang.”

Betapa gembiranya hari Uwais Al-Qarni mendengar ucapan ibunya itu. Segera ia berkemas untuk berangkat. Namun, ia tak lupa mnyiapkan keperluan ibunya yang akan ditinggalkannya, serta berpesan kepada tetangganya agar dapat menemani ibunya selama ia pergi. Sesudah berpamitan sembari mencium ibunya, berangkatlah Uwais Al-Qarni menuju Madinah.

Setelah menempuh perjalanan jauh, akhirnya Uwais Al-Qarni sampai juga dikota madinah. Segera ia mencari rumah nabi Muhammad saw. Setelah ia menemukan rumah Nabi, diketuknya pintu rumah itu sampbil mengucapkan salam, keluarlah seseorang seraya membalas salamnya. Segera saja Uwais Al-Qarni menanyakan Nabi saw yang ingin dijumpainya. Namun ternyata Nabi tidak berada berada dirumahnya, beliau sedang berada di medan pertempuran. Uwais Al-Qarni hanya dapat bertemu dengan Siti Aisyah ra, istri Nabi saw. Betapa kecewanya hati Uwais. Dari jauh ia datang untuk berjumpa langsung dengan Nabi saw, tetapi Nabi saw tidak dapat dijumpainya.

Dalam hati Uwais Al-Qarni bergolak perasaan ingin menunggu kedatangan Nabi saw dari medan perang. Tapi kapankah Nabi pulang? Sedangkan masih terngiang di telinganya pesan ibunya yang sudah tua dan sakit-sakitan itu, agar ia cepat pulang ke Yaman, “engkau harus lekas pulang”.

Akhirnya, karena ketaatannya kepada ibunya, pesan ibunya mengalahkan suara hati dan kemauannya untuk menunggu dan berjumpa dengan Nabi saw. Karena hal itu tidak mungkin, Uwais Al-Qarni dengan terpaksa pamit kepada Siti Aisyah ra untuk segera pulang kembali ke Yaman, dia hanya menitipkan salamnya untuk Nabi saw. Setelah itu, Uwais Al-Qarni pun segera berangkat mengayunkan langkahnya dengan perasaan amat haru.

Peperangan telah usai dan Nabi saw pulang menuju Madinah. Sesampainya di rumah, Nabi saw menanyakan kepada Siti Aisyah ra tentang orang yang mencarinya. Nabi mengatakan bahwa Uwais Al-Qarni anak yang taat kepada ibunya, adalah penghuni langit. Mendengar perkataan Nabi saw, Siti Aisyah ra dan para sahabat tertegun. Menurut keterangan Siti Aisyah ra, memang benar ada yang mencari Nabi saw dan segera pulang kembali ke Yaman, karena ibunya sudah tua dan sakit-sakitan sehingga ia tidak dapat meninggalkan ibunya terlalu lama. Nabi Muhammad saw melanjutkan keterangannya tentang Uwais Al-Qarni, penghuni langit itu, kepada para sahabatnya., “Kalau kalian ingin berjumpa dengan dia, perhatikanlah ia mempunyai tanda putih ditengah talapak tangannya.”

Sesudah itu Nabi saw memandang kepada Ali ra dan Umar ra seraya berkata, “suatu ketika apabila kalian bertemu dengan dia, mintalah doa dan istighfarnya, dia adalah penghuni langit, bukan orang bumi.”

Waktu terus berganti, dan Nabi saw kemudian wafat. Kekhalifahan Abu Bakar pun telah digantikan pula oleh Umar bin Khatab. Suatu ketika, khalifah Umar teringat akan sabda Nabi saw tentang Uwais Al-Qarni, penghuni langit. Beliau segera mengingatkan kembali sabda Nabi saw itu kepada sahabat Ali bin Abi Thalib ra. Sejak saat itu setiap ada kafilah yang datang dari Yaman, Khalifah Umar ra dan Ali ra selalu menanyakan tentang uwais Al Qarni, si fakir yang tak punya apa-apa itu, yang kerjanya hanya menggembalakan domba dan unta setiap hari? Mengapa khalifah Umar ra dan sahabat Nabi, Ali ra, selalu menanyakan dia ?

Rombongan kalifah dari Yaman menuju Syam silih berganti, membawa barang dagangan mereka. Suatu ketika, Uwais Al-Qarni turut bersama mereka. Rombongan kalifah itu pun tiba di kota Madinah. Melihat ada rombongan kalifah yang baru datang dari Yaman, segera khalifah Umar ra dan Ali ra mendatangi mereka dan menanyakan apakah Uwais Al-Qarni turut bersama mereka. Rombongan kafilah itu mengatakan bahwa Uwais Al-Qarni ada bersama mereka, dia sedang menjaga unta-unta mereka di perbatasan kota. Mendengar jawaban itu, khalifah Umar ra dan Ali ra segera pergi menjumpai Uwais Al-Qarni.

Sesampainya di kemah tempat Uwais berada, khalifah Umar ra dan Ali ra memberi salam. Tapi rupanya Uwais sedang shalat. Setelah mengakhiri shalatnya dengan salam, Uwais menjawab salam khalifah Umar ra dan Ali ra sambil mendekati kedua sahabat Nabi saw ini dan mengulurkan tangannya untuk bersalaman. Sewaktu berjabatan, Khalifah Umar ra dengan segera membalikkan tangan Uwais, untuk membuktikan kebenaran tanda putih yang berada di telapak tangan Uwais, seperti yang pernah dikatakan oleh Nabi saw. Memang benar! Tampaklah tanda putih di telapak tangan Uwais Al-Qarni.

Wajah Uwais Al-Qarni tampak bercahaya. Benarlah seperti sabda Nabi saw bahwa dia itu adalah penghuni langit. Khalifah Umar ra dan Ali ra menanyakan namanya, dan dijawab, “Abdullah.” Mendengar jawaban Uwais, mereka tertawa dan mengatakan, “Kami juga Abdulla, yakni hamba Allah. Tapi siapakah namamu yang sebenarnya?” Uwais kemudian berkata, “Nama saya Wajah Uwais Al-Qarni”.

Dalam pembicaraan mereka, diketahuilah bahwa ibu Uwais Al-Qarni telah meninggal dunia. Itulah sebabnya, ia baru dapat turut bersama rombongan kafilah dagang saat itu. Akhirnya, Khalifah Umar dan Ali ra memohon agar Uwais membacakan doa dan istighfar untuk mereka. Uwais enggan dan dia berkata kepada Khalifah, “saya lah yang harus meminta doa pada kalian.”

Mendengar perkataan Uwais, khalifah berkata, “Kami datang kesini untuk mohon doa dan istighfar dari anda.” Karena desakan kedua sahabat ini, Uwais Al-Qarni akhirnya mengangkat tangan, berdoa dan membacakan istighfar. Setelah itu Khalifah Umar ra berjanji untuk menyumbangkan uang negara dari Baitul Mal kepada Uwais untuk jaminan hidupnya. Segera saja Uwais menampik dengan berkata, “Hamba mohon supaya hari ini saja hamba diketahui orang. Untuk hari-hari selanjutnya, biarlah hamba yang fakir ini tidak diketahui orang lagi.”

Beberapa tahun kemudian, Uwais Al-Qarni berpulang ke rahmatullah. Anehnya, pada saat dia akan dimandikan, tiba-tiba sudah banyak orang yang berebutan untuk memandikannya. Dan ketika dibawa ke tempat pembaringan untuk dikafani, di sana pun sudah ada orang-orang yang menunggu untuk mengkafaninya. Demikian pula ketika orang pergi hendak menggali kuburannya, disana ternyata sudah ada orang-orang yang menggali kuburnya hingga selesai. Ketika usungan dibawa menuju ke pekuburan, luar biasa banyaknya orang yang berebutan untuk mengusungnya.

Meninggalnya Uwais Al-Qarni telah menggemparkan masyarakat kota Yaman. Banyak terjadi hal-hal yang amat mengherankan. Sedemikian banyaknya orang yang tak kenal berdatangan untuk mengurus jenazah dan pemakamannya, padahal Uwais Al-Qarni adalah seorang fakir yang tidak dihiraukan orang. Sejak ia dimandikan sampai ketika jenazahnya hendak diturunkan ke dalam kubur, disitu selalu ada orang-orang yang telah siap melaksanakannya terlebih dahulu.

ini la makam Uwais Al-Qarni..>>>

Penduduk kota Yaman tercengang. Mereka saling bertanya-tanya, “siapakah sebenarnya engkau wahai Uwais Al-Qarni ? bukankah Uwais yang kita kenal, hanyalah seorang fakir, yang tak memiliki apa-apa, yang kerjanya sehari-hari hanyalah sebagai penggembala domba dan unta? Tapi, ketika hari wafatmu, engkau menggemparkan penduduk Yaman dengan hadirnya manusia-manusia asing yang tidak pernah kami kenal. Mereka datang dalam jumlah sedemikian banyaknya. Agaknya mereka adalah para malaikat yang diturunkan ke bumi, hanya untuk mengurus jenazah dan pemakamanmu.”

Berita meninggalnya Uwais Al-Qarni dan keanehan-keanehan yang terjadi ketika wafatnya telah tersebar ke mana-mana. Baru saat itulah penduduk Yaman mengetahuinya, siapa sebenarnya Uwais Al-Qarni. Selama ini tidak ada orang yang mengetahui siapa sebenarnya Uwais Al-Qarni disebabkan permintaan Uwais Al-Qarni sendiri kepada Khalifah Umar ra dan Ali ra, agar merahasiakan tentang dia. Barulah di hari wafatnya mereka mendengar sebagaimana yang telah disabdakan oleh Nabi saw, bahwa Uwais Al-Qarni adalah penghuni langit.

Cuma tu je kot kisah die yg ana dpt kopi paste. moga memberi manfaat kpd kita

salam alaik.